• Du har rätt till inflytande – det innebär att du själv är med och bestämmer över när och hur dina beviljade omsorgsinsatser ska genomföras.

  • Du får en egen kontaktperson så snart du fått beslut om omsorgsinsatser. Första insatsen ska aldrig ta mer än en vecka.

  • Du kan alltid byta kontaktperson om det av någon anledning inte fungerar mellan er.

  • Du ska alltid få kontakt snabbt och enkelt, oavsett om du vill prata med din kontaktperson eller ansvarig. Finns vi inte på plats återkommer vi senast nästkommande vardag.

  • Du ska känna dig trygg. Om du har omsorg dygnet runt, når du oss alla timmar, vardag som helg.

  • Vi bär arbetskläder,namnskylt och kan alltid visa legitimation.

  • Du ska alltid veta vilka tider vi kommer.

  • Vi ringer alltid om vi av någon anledning blir mer än 20 minuter sen.

  • Du ska alltid bemötas med respekt oavsett funktionsförutsättning, kön, sexuell läggning, religion eller etnisk tillhörighet.

  • Du får hjälp till självhjälp. Vi stimulerar och inspirerar dig så att du får  så bra förutsättningar som möjligt att klara din vardag.

  • Du slipper tobaksrök eftersom du får hjälp och service av personal som sätter ditt välbefinnande i främsta rummet.

    Värmdö Kvalitativa Hemtjänst följer kommunens egen garanti som alla utförare av hemtjänst har att förhålla sig till. Vi strävar alltid efter ett gott samarbete med anhöriga och övrig vårdpersonal runt dig.